וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת לפני ואחרי ניתוח לקיצור קיבה

בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל, בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל

6.6.2019 / 7:06

ניתוח קיצור קיבה נותן למטופל אפשרות לרדת ירידה ניכרת במשקל לאחר כישלון של טיפולים אחרים. ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז לטיפול בהשמנת יתר "אסיא מדיקל אסותא", מסבירה כיצד לגשת נכון לתהליך כדי שהוא יעבור בהצלחה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ניתוחים לקיצור קיבה מבוצעים לצורך ירידה במשקל, אבל גם כדי לרפא חלק מהמחלות הנלוות להשמנת יתר כגון סכרת, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם ועוד. ניתוח מסוג שכזה, הנקרא ניתוח בריאטרי, מבוצע בישראל זה שנים וההתפתחויות הטכנולוגיות השונות הפכו אותו לכלי חשוב ויעיל בטיפול באנשים הסובלים מעודף משקל קיצוני. לפני שניגשים לניתוח שכזה חובה לדעת כמה דברים הקשורים לתהליך ולהשלכותיו ולצורך כך אירחה הילה נחשון את ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז לטיפול בהשמנת יתר "אסיא מדיקל אסותא" שברמת החייל, באולפן וואלה! יופי.

"ניתוח קיצור קיבה נותן למטופל אפשרות לרדת ירידה ניכרת במשקל לאחר כישלון של טיפולים אחרים, זהו לא הקו הראשון של הטיפול בהרזיה", אומרת ד"ר אסנת רזיאל, "אדם ששוקל משקל יתר בגובה של 40 ק"ג מעל למשקל האופטימלי שלו זכאי לעבור ניתוח קיצור קיבה".

"לרוב ניתוח כזה מוריד 70% עד 90% מעודף המשקל", מוסיפה ד"ר רזיאל, "הניתוחים הנפוצים בשנים האחרונות הם ניתוח מסוג 'שרוול קיבה', שרק מצמצם את גודל הקיבה ויוצר קיבה ארוכה וצרה ו'מיני מעקף קיבה', שבנוסף גם עוקף כמטר וחצי מהמעי".

"שרוול קיבה הוא ניתוח פיזיולוגי, מערכת העיכול נותרת כשהייתה רק שהקיבה קטנה, היא כרבע מגודלה המקורי. מיני מעקף קיבה גורם לכך שלא כל האוכל שנאכל נספג בגוף", מוסיפה ד"ר רזיאל, "לאחר הניתוח יש מאכלים שאסור לאכול אבל את מרב המאכלים אפשר להוסיף בהדרגה לתפריט. כדי לשמור על התוצאות רצוי לעסוק בספורט, לישון היטב ולאכול בצורה מבוקרת. צריך להיות במעקב של דיאטנית, פסיכולוגית ומטפלים הוליסטים כדי לשמור על הירידה במשקל".

בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל, בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully