וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגרמה לך רשלנות רפואית באבחון סרטן השד? זה מה שעלייך לעשות

בשיתוף עו"ד אדרה רוט, בשיתוף עו"ד אדרה רוט

24.7.2019 / 17:43

כדי להגיע לאבחון מוקדם של סרטן השד או סרטן צוואר הרחם יש בדיקות שאת זכאית לקבל ועלייך לדרוש אותן. ומה קורה במקרה שלא מאפשרים את הבדיקה או שאת מרגישה שהרופאים המטפלים התרשלו? עו"ד אדרה רוט, בעלת משרד המתמחה ברשלנות רפואית ונזקי גוף, מסבירה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

רפואה מונעת היא אחת הדרכים היעילות לגלות את סרטן השד וסרטן צוואר הרחם בשלב מוקדם. ככל שהגילוי מוקדם יותר כך סיכויי ההחלמה גבוהים יותר. איחור באבחון סרטן השד עלול לגרום לסכנת חיים ולכן עלייך להיות קשובה לגופך, אך גם לבצע בדיקות מסוימות כדי להשיג אבחון מוקדם של סרטן השד ולאתר את הסכנה מבעוד מועד. מהן הבדיקות שחשוב לבקש מהרופא באופן קבוע?

"כחלק מהתכנית הלאומית למניעת סרטן השד זכאית כל אישה בגיל 50 עד 75 לביצוע בדיקת ממוגרפיה במסגרת שירותי הבריאות הכלליים", אומרת עו"ד אדרה רוט, בעלת משרד המתמחה ברשלנות רפואית ונזקי גוף, "חשוב לבצע את הבדיקה. נשים בעלות מבנה צפוף של השד צריכות לבצע בנוסף בדיקת MRI או אולטרה סאונד".

"עבור סרטן צוואר הרחם ישנה בדיקת פאפ שלה זכאית כל אישה מגיל 25 אחת לשלוש שנים", מוסיפה עו"ד רוט, "חשוב להקשיב לגוף שלנו. גם אם בדיקת הפאפ יוצאת תקינה והגוף מראה סימנים אחרים, לדרוש בדיקות אחרות שניתן לבצע".

מה ניתן לעשות ברגע שהרופא או הרופאה לא מאפשרים את הבדיקה?

"חובתנו להתעקש", אומרת עו"ד רוט, "החובה לשמור על הבריאות שלנו לא פחות חשובה מהחובה של הרופא לאפשר לנו את הבדיקה. אם הרופא אינו מאפשר אז ישנו רופא אחר. אם יש פוליסות בריאות פרטיות אז להפעילן. בדיקות אלו מצילות חיים".

מה עושים במקרה שהתגלתה רשלנות רפואית?

"ישנם אצלנו תיקים קשים מאוד של פגיעות בנשים צעירות שנאלצו לעבור כריתת רחם או כריתת שד בעקבות רשלנות של הרופא המטפל. אם את מרגישה שנהגו בך ברשלנות רפואית, חשוב לפנות לעורך דין שזו המומחיות שלו. מעבר לכך, חשוב להרגיש שעורך הדין הוא האיש הנכון שילווה אותך במסע הארוך והחושפני ולהילחם בו. עורכי הדין לא יוכלו להשיב את הבריאות אבל לפחות להעניק את הפיצוי שמגיע לכל מי שנפגעת".

בשיתוף עו"ד אדרה רוט, בשיתוף עו"ד אדרה רוט
  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully