וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים משקפי שמש? הניסוי הקטן שאתם חייבים לעשות בחנות

בשיתוף אופטיקה הלפרין, בשיתוף אופטיקה הלפרין

11.8.2019 / 8:51

מעבר להיותם פריט אופנתי, משקפי שמש חייבים להגן על העיניים מפני קרינה. איך תדעו אם משקפי השמש היפים שאתם מתכוונים לרכוש הם גם איכותיים? יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, מסביר מהו הטסט הקצר בחנות שעליכם לעשות לפני הקנייה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

במדינה שמשית כמו ישראל, אין ספק שמשקפי שמש הן פריט חובה, אופנתית ובריאותית. השמש הישראלית מבטיחה עור שזוף (ושרוף לחסרי ההגנה), ואותו אפקט קורה גם לעיניים שלנו, החשופות לסכנות קרינת ה-UV. לא כולם יודעים שקרינה זו קיימת ונוגעת בעיניים גם בימי חורף, בהם לא רואים שמש ישירה, אך היא משתקפת מאלמנטים מחזירי אור כמו הכביש, כלי רכב ובניינים. לכן, ההגנה שמספקים משקפי השמש היא קריטית וחשוב לבחור במשקפי שמש איכותיים שאכן יגנו עלינו.

משקפיים איכותיים יסננו את הקרינה, ימנעו סנוור, יפלטרו (כמו פילטר בסמארטפון) את הצבעים שאנחנו רואים דרכם ויאפשרו לראות "צבעים אמיתיים" ולא רק ימנעו סינוור על ידי החשכה. טעות לחשוב שמשקפי שמש ללא מסנן קרינה מגנים על העיניים, להיפך, משום שהעדשות הכהות יגרמו לאישונים להתרחב והם ייחשפו לכמות גדולה של קרניים לא מסוננות, דבר העלול לגרום נזק לעיניים.

"העדשה חשובה יותר מסוג המסגרת או צבע המסגרת", מדגיש יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, ומעניק טיפ לדרך על בחירת העדשות האיכותיות ביותר - פולארויד. "גם דרך משקפי השמש אנחנו עלולים להסתנוור. בכביש למשל, קרני השמש משתקפות דרך הרכב הנוסע לפנינו, גם כביש רטוב מסנוור לאחר גשם. עדשות הפולארויד גם מונעות סינוור וגם שומרות על הצבעים שנקלטים אצלנו בעין כאמיתיים".

הלפרין מסביר כיצד אפשר לזהות האם המשקפי שמש כוללים פולארויד: "בכל חנות אופטיקה מקצועית ישנם לוחות עם ציור עליהם. הציור הוא ללא צבע, אולם כשמרכיבים את משקפי השמש עם מסנן הקרינה הציור הופך לצבעוני. העדשה המקטבת הופכת את הציור לצבעוני. שווה גם לצאת איתם החוצה ולראות איך אנחנו רואים דרכם. המחשה ויזואלית זו מבטיחה שמדובר בעדשות פולארויד איכותיות שמסננות קרינה, והן עדיפות על אחרות. זה אפילו לא עיניין של מותג או מחיר".

נקודה מעניינת נוספת על פולארויד היא שמאחר שעדות אלה לא מכהות באופן קיצוני את הראייה דרכן, ניתן להרכיב את המשקפיים ממש עד שעות הדימדומים, בתוך מנהרות ובחורף, בעוד שעל משקפי שמש רגילים נעדיף לוותר, כיוון שאנחנו לא צריכים את "החשכה", כך אנחנו מוגנים יותר זמן בשנה.

מה לגבי משקפי ראייה?

"במשקפי ראייה צריך להקפיד ולדרוש עדשות שכוללות מסנן קרינה, גם אם אין בעדשות צבע, כלומר משקפי ראייה רגילים. כדאי להצטייד גם במשקפי שמש אופטיים, הכוללות עדשות עם צבע וגם תיקון אופטי כמו משקפי ראייה. זה פריט חובה למרכיבי משקפיים שעולים על הכביש. גם בבחירת משקפי שמש אופטיים, עדשות צריכות לסנן קרינה, ולא לכלול רק צבע. הכיף בטכנולוגיה החדשה הוא בבחירת עדשות בצבעים שונים, ממש מכל סוג, כולל ציפויים מראה וחומרים שמחליפים צבעים במפגש קרינת UV ושינוי טמפרטורה. ניתן להפוך כל משקפי ראייה לשמש אופטי, גם עדשות מורכבות עם תיקון צילינדרים, פריזמות ומולטיפוקל".

ולא נוכל להשלים את השיחה בלי להתייחס לאופנה...

כמובן! משקפי שמש הם אקססורי אופנתי לכל דבר, רבים מחזיקים מספר דגמים ומחליפים לפי לבוש, מפגש ומצב רוח.

הטרנדים מתחלפים לפי בתי האופנה המובילים בעולם, וכן יש טרנדים שיותר תופסים בארץ מאשר בעולם. הקהל הישראלי אוהב עדשות מראה (במיוחד בגוונים החדשים כמו כחול, ורוד וזהב), משקפי מסכה, ועדשות צבעוניות ובהירות דרכן רואים את העיניים, במגוון צבעים "לא שגרתיים" כמו ורוד, צהוב ותכלת, שוברים את הדיסטנס.

בשיתוף אופטיקה הלפרין, בשיתוף אופטיקה הלפרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully