וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשמרו על המשקל הרצוי אחרי ניתוח לקיצור קיבה

בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל, בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל

11.6.2019 / 8:36

הירידה במשקל אחרי הפרוצדורה הרפואית היא טבעית אבל כדי לשמור על גוף רזה יותר חובה להקפיד על אורח חיים מסוים. ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז לטיפול בהשמנת יתר באסיא מדיקל אסותא מסבירה איך להימנע מאכילה רגשית ולסייע לגוף לייצר את ההורמונים הרצויים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אחרי ניתוח לקיצור קיבה הגוף צריך להתרגל להרבה שינויים. מערכת העיכול עוברת מהפך אמיתי שמחייבת תשומת לב לגבי התזונה וישנן גם השפעות נוספות על הנפש. בין אם עברתם ניתוח בריאטרי, ניתוח שרוול או שנעזרת בפרוצדורה של בלון כדי לרדת במשקל, כדי לחזור לשגרה לאחר הטיפול הרפואי נדרשים אורך רוח והקפדה על אורח חיים מסוים. ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת המרכז לטיפול בהשמנת יתר באסיא מדיקל אסותא מסבירה כיצד לעשות זאת נכון.

"ניתוח לקיצור קיבה משנה לנו את המערך ההורמונלי", אומרת ד"ר רזיאל, "הרגשת הנינוחות והנועם של הגוף נשלטת על ידי הורמונים - אנדרופינים שמשיגים אותם עלי ידי עשיית ספורט, סרוטונין שמיוצר על ידי אכילת מזון מתוק, דופמין שאנחנו מקבלים מכל לייק בפייסבוק או הרגשה של התרוממות רוח והורמון האהבה, אוקסיטוצין, שמתקבל על ידי מגע או חיבוק. כדי להרגיש טוב צריך לתחזק את ההורמונים הללו, על ידי טיפולי מגע כמו שיאצו או רפלקסולוגיה, על ידי הנאות החיים כמו הליכה בים או חשיפה לטבע וכמובן על ידי קומוניקציה חיובית ושינה טובה. אלו גורמים שמשפיעים לאין ערוך אחרי ניתוח בריאטרי".

"את ההורמונים הטובים צריך לייצר ולא מאוכל - להמיר אותם לספורט, ריקוד, בילויים ועוד", מוסיפה ד"ר רזיאל ומסבירה כיצד הקפדה על אורח החיים החדש תוביל להרזיה ולהרגשה טובה יותר, "בסופו של דבר אכילת היתר היא אכילה רגשית שמפצה על חסרים ואם נמלא את החסרים בטוב אז לא נמלא אותם באוכל. צריך השגחה של דיאטנית ופסיכולוגית, של קבוצות תמיכה שבהן אנשים שעברו את הניתוח ולהישאר מאוזנים. תמיד חשבנו שירידה במשקל תלויה בספורט ובדיאטה אבל היא תלויה גם בהרגשה חיובית".

בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל, בשיתוף ד"ר אסנת רזיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully