וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמור על הגוף: 5 טיפים שכל הריונית חייבת ליישם

בשיתוף וופ מדיה, בשיתוף וופ מדיה

7.7.2019 / 9:55

מזל טוב! אוצר קטן בדרך אליכן והשמחה רבה, אך הדרך לשם מלווה בתופעות משמחות פחות כמו בחילות, הקאות, צרבות, סימני מתיחה וגוף שמשתנה נון סטופ. כדי לעבור את התקופה המאתגרת והמבלבלת הזאת על הצד הטוב ביותר, הנה כמה כללי זהב שרצוי מאד ליישם

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
כל מה שיהפוך לך את ההריון לנוח יותר. הריון/ShutterStock

1.סימני מתיחה - לא רק בבטן

במהלך ההריון הבטן שלנו לא מפסיקה לגדול עד למצב שאפשר לאכסן בה אבטיח בינוני. במקרים רבים כל ההתמתחות והאלסטיות הזו של הגוף, תשאיר סימן. הרבה הריוניות מורחות את הבטן באדיקות בשמנים שונים מחשש לסימני מתיחה אך מזניחות חלקים אחרים בגוף.

אנחנו פה להזכיר שסימני מתיחה ממש לא מגבילים את עצמם לאזור הבטן. שמנו את אזור החזה יום יום, רצוי אפילו פעמיים ביום (חמאת שיאה או קרמים יעודיים יעשו את העבודה). אל תשכחו גם את המותניים ושמנו אותם לכל האורך עד למפגש עם הזרוע. הטקס היומי הזה יכול להעיק אבל הדבר האחרון שאת רוצה הוא לבלות את הקיץ הבא עם סימני מתיחה על כל החזה רק כי התעצלת, נכון?

2. כתמים כהים על הפנים והפטמות, מה עושים?

בתקופת ההריון הגוף חווה שינויים רבים והעור שלנו מפתח תופעות שלא ידענו על קיומן. נשים רבות חוות שינויי עור הכוללים כתמי עור כהים המופיעים באזור הפנים או סביב הפטמות, כמו גם קו כהה המחבר בין הפופיק והמפשעה. כדי להפחית מעוצמת התופעה נסו להימנע משהייה מרובה בשמש או במידה ואין לכן ברירה, השתמשו בקרם הגנה באדיקות. החדשות הטובות: ברוב המקרים הסימנים הכהים יתפוגגו לאחר ההריון.

3. שימון הווגינה על בסיס יומי

אחד הכללים החשובים ביותר בהריון הוא שימון הוגינה על בסיס יומי (החל משבוע 34). שמנים מומלצים הם שמן זית, שמן שומשום או שמן זרעי ענבים, שהם שמנים נטולי ריח ונעימים סך הכול. הרעיון הוא לא להפוך את הווגינה שלך למנה במאסטר שף אלא להגיע למצב שבו כל האזור יהפוך עם הזמן לאלסטי ולח ככל שניתן. במידה ותקפידי על הטקס הזה באופן יומי, הסיכויים שלך לצלוח את הלידה במינימום קרעים באזור יעלה משמעותית.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

בעלת שיער מסולסל או גלי? כך תשרדי את הקיץ הישראלי הלח

בשיתוף וופ מדיה
אילוסטרציה. ShutterStock
לא לוותר על החזייה גם בהנקה/ShutterStock

4. סיביים תזונתיים אין, טחורים אאוט!

יש דבר נורא יותר מצירי לידה כואבים? בהחלט. צירי לידה כואבים פלוס טחורים. כדי להימנע מהמצב הלא רצוי הזה חשוב מאד להקפיד במהלך ההריון על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים: דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות וכן להקפיד על שתייה מרובה (2 ליטר ביום). צריכת סיבים תזונתיים תסייע להפחית מצבים של עצירות שמאד אופיינית להריון, ועצירות שלא מטופלת לאורך זמן יכולה להתפתח במהירות לטחורים. אז אם לסכם בשתי מילים: סיביים תזונתיים!

5. חזיית הנקה - גם כשאת כשאת והבייבי לבד בבית

מזל טוב, את כבר אחרי הלידה והאוצר הקטן בזרועותייך. עכשיו כל שנותר הוא לשלוח משלחת חיפוש למציאת החזה שלך שנושק איפשהו לרצפה. במסגרת השינויים שעובר הגוף החזה שלנו גדל ומתמלא חלב ויחד עם פעולת ההנקה הוא ממהר לאבד צורה. מה לעשות? להישאר עם החזייה כמה שיותר, גם כשאת בבית או בזמן נדיר של מנוחה. החזייה (רצוי ללא ברזלים ועם כתפיות רחבות) תספק תמיכה לגב שלך, תימנע מקרים של זליגת חלב על הסדינים (מה שמשאיר כתם צהוב ומבאס ולמי בכלל יש כוח להחליף סדינים) ובעיקר תסייע "לכנס" את החזה שלך חזרה לצורתו הטבעית.

בשיתוף וופ מדיה, בשיתוף וופ מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully