וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דבר אחד קריטי שעליכם לדעת לפני שתיקנו משקפיים לילד

בשיתוף אופטיקה הלפרין, בשיתוף אופטיקה הלפרין

22.8.2019 / 7:37

ילדים לא תמיד מודעים לכך שיש להם בעיית ראייה ולעתים אינם מתלוננים. מהם הסימנים שמרמזים על בעיית ראייה, מהו הפרט הכי חשוב כשבוחרים להם משקפיים ואיך גורמים להם לא להתבייש להרכיב אותם? יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, עם כמה עצות אליכם, ההורים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אנחנו מבלים מדי יום שעות מול מסכים מסוגים שונים כגון סמארטפון, מחשב, טלוויזיה וטאבלט ויש לכך השפעה על הראייה, בעיקר בקרב ילדים קטנים. מכיוון שילדים לא תמיד מודעים לכך שיש להם בעיות ראייה ולא תמיד מתלוננים בנוגע לכך, קשה לזהות את הקושי ואת הצורך שלהם במשקפיים.

ישנם סימנים שונים שעשויים להעיד על כך שהילד סובל מבעיית ראייה. ישיבה קרובה למסך הטלוויזיה או בקשה להתקרב אל הלוח בכיתה, צביעה של ציור מחוץ לקווים, שפשוף עיניים באופן תדיר, תלונות על כאבי ראש או צמצום העיניים כשהילד נדרש לראייה מרחוק - כל אלה מרמזים על בעיית ראייה. "במקרים שכאלה יש לגשת לאופטומטריסט", אומר יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, "הוא איש המקצוע המוסמך לבדוק את הילד".

מה הפרט הכי חשוב כשבוחרים משקפיים לילד?

"העדשה היא הפרט החשוב ביותר ועליה למלא מספר פונקציות חשובות - עדשה איכותית היא בעלת סיכוי נמוך יותר להישבר. ילדים פעילים, שמשחקים כדורסל, כדורגל וכדומה, רצים ומשתוללים. חשוב שישמרו על אורח חיים פעיל ושלא ירגישו שהמשקפיים מגבילים אותם. עדשה איכותית ומשקפיים גמישים בטכנולוגיות מתקדמות יתנו לילד תחושה של חופשיות, תוך שמירה על העיניים וראייה טובה וצלולה. חשוב לא פחות להתייחס להגנה מפני קרינת השמש באמצעות מסנן קרינה 400 UV וכן שהעדשות יהיו בעלות UV PRO שמעניק הגנה מפני האור הכחול - קרינת המסכים, טלוויזיה, מחשב וסלולר. קיים בשוק גם ציפוי מפחית שריטות - לאחר הקנייה, ההורים צריכים להקפיד על ניקיון המשקפיים של הילדים מכיוון שילדים אינם שמים לב אם העדשות נקיות. יש לשטוף את המשקפיים בכל לילה עם מים וסבון כאשר הילד הולך לישון ולהניח בנרתיק הייעודי. זאת משום שלכלוך ושריטות על העדשות גורמים נזק לעיני הילד, אשר בלי לשים לב מנסה לראות דרכם. אם נוצרו שריטות על העדשה, אין צורך להחליף את המשקפיים, די בהחלפת העדשה השרוטה".

איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את המשקפיים ולא להתבייש בהם?

"תנו לילד או לילדה לבחור את המשקפיים. ברגע שהבחירה תהיה שלו או שלה, הם ירגישו מחוברים למשקפיים. הם יבצעו בחירה של הצבע והסגנון שמתאים להם וירגישו מחוברים ואופנתיים".

בשיתוף אופטיקה הלפרין, בשיתוף אופטיקה הלפרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully