וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין שינה טובה לירידה במשקל ושמירה על בריאות הגב

בשיתוף עמינח, בשיתוף עמינח

11.9.2019 / 10:48

לשינה איכותית יש השפעה גדולה מאוד על גופנו ותהליכים המתרחשים בו - מחילוף החומרים ועד לבריאות השרירים והגב. סיוון נשיא, מאמנת כושר ויועצת לתזונה טבעית בחברת עמינח, עם הטיפים שייצרו לכם שינה נכונה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

שינה טובה תורמת לבריאות הגוף ויש לה השפעה גדולה על איכות החיים שלנו. שינה טובה מסייעת לשיפור הזיכרון, מחקרים מראים שהיא תורמת ליצירתיות וכן עוזרת לשמור על משקל הגוף. בנוסף, לשינה טובה יש השפעה חיובית על הביצועיים הפיזיים שלנו והיא מביאה לתוצאות גופניות טובות יותר.

"ברגע שמתאמנים, הגוף עובר תהליך שבו השריר 'נשבר' ו'נבנה' מחדש, וכל התהליך קורה בלילה", אומרת סיוון נשיא, מאמנת כושר ויועצת לתזונה טבעית בחברת עמינח, "יש שני פרמטרים חשובים לתהליך זה - תזונה נכונה ושינה".

"שינה טובה עוזרת לנו לרדת במשקל", מדגישה נשיא, "מחסור בשעות שינה פוגע לנו במטבוליזם ויוצר לנו חוסר איזון הורמונלי בגוף. הרבה אנשים אוכלים מסודר ומתאמנים אבל מתקשים לרדת במשקל בגלל שינה לקויה. גם נשים לאחר לידה מתקשות לרדת במשקל משום שאין להן שינה רציפה. מדובר על שבע-שמונה שעות שינה לפחות, שינה רציפה בלילה, ללא הפרעות. ללא שינה באור יום או השלמת שינה בשעות הצהריים".

גם אם אנחנו ישנים מספיק שעות, השינה לא בהכרח איכותית. על מה חשוב להקפיד?

"מזרן אינו מהווה תחליף לטיפול בבעיות קיימות אבל יכול לתת את התמיכה שלה אנחנו זקוקים בלילה. שינויים בגוף לאורך זמן יכולים לגרום לאי נוחות בשכיבה על המזרן הקיים. אנחנו מבלים שליש מחיינו על המזרן. לכן חשוב לבחור מזרן עם מרכז בריאותי שמתאים למשקל הגוף שלנו. לדוגמה, אדם במשקל כבד שיבחר במזרן רך יסבול מ'אפקט הערסל', כלומר שעמוד השדרה יקרוס והשרירים יתכווצו ועם הזמן ייווצרו כאבים בגב התחתון. אסור לוותר על שכבת בריאות אורתופדית ובריאות שמתאימה לגוף שלנו ומעניקה לו תמיכה טובה".

המזרן צריך גם להכיל קפיצים לתמיכה מיטבית וכן בקרת אקלים, כזה שישמור על טמפרטורה קבועה בזמן השינה. "חשוב שהמזרן יורכב מבדים טבעיים ונושמים, וכדאי שהמזרן יכיל קפסולות ג'ל שישמרו על הקרירות שלו", מסכמת נשיא.

לקבלת פרטים נוספים ומבצעים מיוחדים על מזרן איכותי עם מרכז בריאותי מבית עמינח, השאירו פרטים ותקבלו מענה בהקדם:

בשיתוף עמינח, בשיתוף עמינח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully