וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אנג'לינה ג'ולי עברה שחזור: המיזם לרגל חודש המודעות לסרטן השד

בשיתוף האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בשיתוף האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

6.10.2019 / 16:49

מדי שנה מתבצעים בישראל כ-1,000 ניתוחים לשחזור השד בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. לרגל חודש המודעות לסרטן השד, התכנסו רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית העוסקים בשחזור שד לצילום משותף בחלוקים ורודים וייערך כנס מיוחד בנושא

צילום: ישראל הדרי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. חלוקים: טופ-וור. צולם בשי מדיקל.

מקובל לחשוב שמומחים לכירורגיה פלסטית עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רובם מובילים בישראל ואף מבצעים בפועל ניתוחים חיוניים לשחזור השד בקרב נשים שהתמודדו עם סרטן השד. עבור נשים אלו אשר חלו בסרטן השד, ניתוח פלסטי לשחזור השד, הוא שלב דרמטי המשפיע על תהליך ההחלמה ודימוי הגוף. מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, עולה כי מדי שנה מתבצעים בישראל כ-1,000 ניתוחים לשחזור השד מסוגים שונים בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. חלק מהשחזורים כוללים הכנסת משתל שד תותב לאחר הסרת הגידול הסרטני, שימוש ברקמת עור ושומן מאזורים אחרים בגוף או יריעה ביולוגית המבוססת על רקמה אנושית.

הניתוח תורם באופן משמעותי לאיכות חיים טובה יותר עבור האישה והוא נמצא בסל הבריאות הממלכתי, למבוטחות כל קופות החולים, כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. באתר משרד הבריאות ניתן לקרוא מידע מפורט יותר אודות הזכאות במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. מטרתו של הניתוח לשחזור השד הוא ליצור מחדש שד משוחזר, דומה במראה לשד שהיה לפני כריתת הגידול ושיהיה סימטרי לשד הבריא. מחקרים מדעיים שבדקו את האספקט הפסיכולוגי של התהליך הצביעו על המצוקה שחוות נשים לאחר ניתוחים לכריתת שד חלקית או מלאה. העיוות במראה השד עלול לפגוע בדימוי העצמי של האישה, בתחושת הנשיות שלה ובקשר האינטימי הזוגי. השחזור הוא כאמור ניתוח חיוני לתהליך ההחלמה ומשפר באופן דרמטי את תפיסת הגוף ואיכות החיים של אישה המתמודדת עם סרטן השד. מקובל לחלק את מועד השחזור לשחזור מיידי או שחזור מאוחר. הגורם המרכזי המכריע את המועד הנו מצבה האונקולוגי של המטופלת ורצף הטיפולים המתוכנן. הנטייה כיום היא להציע שחזור שד מיידי לכל אישה אשר עומדת בפני כריתת שד עקב גידול או כריתת שד מניעתית ואינה מתוכננת לעבור טיפול בהקרנות לשד.

רופאים החברים באיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית. צילום: המרכז הרפואי שי מדיקל,
רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית ומנהלי מחלקות העוסקים בשחזור שד/צילום: המרכז הרפואי שי מדיקל

שחזור שד אף מיועד לנשים נשאיות הנמצאות בסיכון לחלות אך אינן חולות בפועל. מזה שנים רבות ידוע שיש משפחות שבהן קיימים מקרים מרובים של תחלואה בסרטן השד והשחלות או חולות המאובחנות בגיל צעיר מאוד. בחלק ממשפחות אלו ניתן להצביע על תבנית הורשה קלאסית ברורה, הקשורה בפגמים גנטיים בגן מסוים וניתנת לבירור באמצעות בדיקה גנטית. ההערכה המקובלת היא שכ-15% ממקרי סרטן השד הם על רקע גנטי מורש. בהקשר זה ראויה לציון השחקנית הידועה, אנג'לינה ג'ולי, נשאית של מוטציה בגן 1BRCA המעידה כי היא בסיכון משמעותי גבוה יותר לחלות בסרטן שד סיכון המגיע עד 80% לאורך החיים. לאור סיכון זה עברה השחקנית ניתוח כריתה כפולה בה הוסרו שני השדיים ושוחזרו באמצעות ניתוח שחזור. בהמשך היא אף עברה גם ניתוח להסרת השחלות. לאחר הניתוחים הצטמצם הסיכון שלה לחלות בסרטן ל-5%.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, המצוין בחודש אוקטובר, התכנסו מכל רחבי הארץ, רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית ומנהלי מחלקות העוסקים בשיחזור שד, לצילום משותף בחלוקים ורודים ביוזמת האיגוד לכירורגיה פלסטית. הצבע הוורוד מסמל תמיכה במאבק בסרטן השד והפך כסמל הרשמי של חודש המודעות. החלוקים הוכנו במיוחד לרגל חודש המודעות, על ידי חברת טופ-וור (TopWear), המתמחה בליסינג ומכירה של ביגוד מקצועי לצוותים רפואיים והצילומים נערכו בחדר הניתוח של המרכז הרפואי שי מדיקל ברמת גן בהפקת נאוה עינבר, דוברת האיגוד. חלק מהרופאות והרופאים אף ילבשו את החלוק הוורוד במשך כל החודש במהלך עבודתם במחלקות לכירורגיה פלסטית בבתי החולים.

אנג'לינה ג'ולי בקמפיין מודעות לסרטן השד. Magazine ELLE -  MARIANO VIVANCO AND ANDRES KUDACKI,
בעקבות מוטציה בגן מסוים אשר העלה את הסיכון, היא עברה ניתוח כריתה כפולה ושחזור. אנג'לינה ג'ולי/Magazine ELLE - MARIANO VIVANCO AND ANDRES KUDACKI

ברחבי העולם מציינים גם את יום המודעות הבינלאומי לשחזור שד ב-16 באוקטובר ובמסגרתו מתפרסמות עבור ציבור הנשים, עובדות חדשות וטכניקות מתקדמות בתחום השחזור.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית יערוך כנס מקצועי אשר יעסוק במגוון תחומי הכירורגיה הפלסטית המשחזרת לרבות שחזור שד. הכנס יערך בימים שני ושלישי בין התאריכים 25-26 בנובמבר 2019 במלון הילטון בתל אביב ויכלול גם סידרת הרצאות פתוחה לציבור. כל הרצאה תהיה קצרה, תכליתית בסגנון "טד" ובסופה ניתן יהיה לשאול שאלות. בראש הכנס לציבור הרחב עומד ד"ר גיא נחמני, מומחה לכירורגיה פלסטית המתמקד בכירורגיה פלסטית אסתטית. הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש בלבד בקישור שנפרסם פה בקרוב עד אז ניתן להירשם בכתובת מייל הבאה בציון שם מלא וטלפון: info@plasticsurgery.org.il ניתן גם לשלוח הודעת וואטסאפ או סמס למספר הבא: 052-600-74-74.

למידע נרחב בעמוד הפייסבוק של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית

בשיתוף האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בשיתוף האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully