שני טיפים קטנים וחשובים שישדרגו את איכות השינה שלכם

חוסר בשעות שינה עשוי לפגוע בתפקוד ובבריאות. אורלי סנדבנק עומר, מומחית לאורח חיים בריא בחברת עמינח, מסבירה איך הקשר בין איכות המזרן לסוג התזונה חכול לשפר את השינה באופן משמעותי

בשיתוף עמינח, בשיתוף עמינח
צילום ועריכה: וואלה! NEWS

כולנו מנהלים שגרת חיים עמוסה שלא מותירה לנו שעות שינה ארוכות. לשינה טובה יש חשיבות גדולה על היכולת התפקודית והקוגניטיבית שלנו. על מנת לנהל אורח חיים בריא הדבר החשוב ביותר הוא לישון שינה טובה, לפחות שבע שעות בלילה. בנוסף, יש להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

איך אפשר לקבל שינה איכותית?

"חשוב לצרוך את המזון הנכון לפני השינה", אומרת אורלי סנדבנק עומר, מומחית לאורח חיים בריא בחברת עמינח, "חשוב לא לאכול מטוגן לפני השינה ולא לשתות אלכוהול. חשוב להרחיק את התזונה כשעתיים משעת השינה. התזונה היא זו שמשפיעה על איכות השינה, למעט המזרן. כשהולכים לישון והגוף עמוס באוכל שאינו מתאים לזמן שינה, השינה הולכת לאיבוד". בנוסף, חשוב להקפיד אחת ליום על פעילות גופנית מסוימת, להתרחק מהסטרס ולהתייחס לשעות השינה כאל דבר מקודש".

מה כדאי לאכול לפני השינה?

רצוי, כדי לא להכביד על הגוף, לאכול עד שעתיים לפני הזמן שבו אתם מתכוונים לישון כדי שמערכת העיכול תספיק מצד אחד לבצע את פעולותיה, ומצד שני לא תלכו לישון רעבים. הימנעו ממזון עתיר שומן וחלבון והקפידו על ארוחה קלה שמרכיבה הם ביצים, גבינות, ירקות חתוכים, מרקים לא סמיכים ודגנים.

כדי לקבל שינה איכותית חשוב לבחור מזרן עם מרכז בריאותי המתאים למשקל גופנו ושיש לו בקרת אקלים שמווסתת את חום הגוף. "חשוב לא ללכת לישון על בטן מלאה אחרי שאכלנו מאכלים חומציים. כשישנים על מזרן נוח אנחנו לא רוצים שמערכת העיכול תעבוד שעות נוספות ותעמיס על הוושט במהלך השינה, אז ברור שיש קשר ישיר בין התזונה לאיכות השינה", מסכמת סנדבנק עומר.

עוד בוואלה!

במשרד או בבית: מכשירי העיסוי שישחררו את השרירים ויפנקו אתכם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully